علت سروصدای پکیج بوتان
  1. خانه
  2. تعمیر پکیج شوفاژ
  3. علت سر و صدای پکیج بوتان چیست؟

علت سر و صدای پکیج بوتان چیست؟


علت سر و صدای پکیج بوتان چیست؟ اگر جزو کسانی هستید که از پکیج بوتان استفاده می کنید احتمالا گاهی اوقات برخی صدای ناهنجار از پکیج شنیده اید. اغلب افراد به محض اینکه گرمای مورد نظرشان را برای رادیاتور ها و آب گرم دریافت کردند، دیگر کاری به سر و صدای پکیج بوتان ندارند.

واضح ترین علت سر وص دای پکیج بوتان، خراب بودن یکی از قطعات داخلی آن است که می تواند تاثیر زیادی روی کارایی پکیج داشته باشد.

در این مقاله از وب سایت مسعود سرویس قصد داریم به بررسی علت سر و صدای پکیج بوتان و راه های حل این مشکل بپردازیم، در ادامه همراه ما باشید.

بررسی بیشتر: نمایندگی تعمیر انواع پکیج های بوتان در کلیه نقاط غربی تهران

علت سر و صدای پکیج بوتان چیست؟

سر و صدای پکیج بوتان علت های زیادی دارد که مشخص ترین آن ها سر و صدایی است می تواند مربوط به قطعات داخلی آن باشد.

اگر صداهایی مانند زوزه کشیدن، تق تق،ضربه با چکش و یا صدای بنگ بنگ از پکیج می شنوید، باید بدانید که هر کدام از این صداها علت خاصی دارد که در ادامه به معرفی علت سر وصدای پکیج های بوتان می پردازیم:

1.تراز نبودن محل نصب پکیج بوتان

اگر محلی که پکیج در آن نصب می شود صاف و دقیق نباشد، تولید سر و صدا کاملا نرمال است. سطح محل نصب پکیج بوتان باید کاملا صاف و یکدست روی دیوار باشد و در غیر این صورت دستگاه به درستی نمی تواند کار کند و باعث ایجاد صدای تق تق می شود.

2.خرابی مبدل پکیج بوتان

اصلی ترین علت صدای زوزه در پکیج بوتان مربوط به مبدل اصلی آن است. پکیج بوتان دو مبدل دارد که اگر مبدل اصلی خراب شود یا آسیب ببیند صدای زوزه مانندی را تولید می کند.

همچنین این مبدل ها از لوله های مارپیچ به هم تشکیل شده اند که رسوب گرفتگی و هر گونه آسیب در آن ها مجدد باعث ایجاد صدای زوزه مانند می شود.

در چنین موقعیتی بهتر است از تعمیرکاران کاربلد مجموعه مسعود سرویس کمک بگیرید تا در کمترین زمان بتواند با اندازه گیری فشار خروجی و ورودی مبدل علت اصلی صدای زوزه مانند را پیدا کند و بهترین کار اسیدشویی مبدل اصلی توسط تعمیرکار است.

3.خراب بودن فن

خراب شدن فن یکی از دلایل اصلی خرابی پکیج بوتان است. کار فن خارج کردن باد گرم از فضای داخلی پکیج از طریق لوله خروجی است.

در برخی مواقع هوای داخل پکیج سنگین می شود و فن کارایی لازم را نمی تواند داشته باشد. به همین دلیل ذرات معلق و هوای ناخالص وارد فن می شوند و سر و صدا ایجاد می کنند. برای رفع این مشکل سعی کنید پروانه فن را به خوبی تمیز کنید و اگر فن آسیب دیده یا ترک خورده، بهتر است هر چه سریعتر برای تعویض آن اقدام کنید.

4.خراب شدن پمپ پکیج

یکی دیگر از علل اصلی خرابی پکیج بوتان، خراب شدن پمپ پکیج است. پمپ آب سیستم آب را از مسیر برگشت مکش می کند و در طی این فرآیند آب را به قسمت رفت رادیاتور ها منتقل می کند.

در صورت خراب شدن این قطعه از پکیج صدای ضربه مانندی از آن بلند می شود و برای رفع این صدا باید ضربه گیر نصب کنید. اگر مشکل شما هنوز هم برطرف نشد باید از یک سرویس کار کمک بگیرید تا برای شما همخوانی مقدار آب ورودی با قطر لوله ها را بررسی کند.

5.کمبود فشار گاز

اگر فشار گاز ورودی دستگاه مناسب نباشد، یعنی فشار گاز ورودی کم و زیاد شود، باعث ایجاد صدای انفجار در پکیج شما می شود.

مسعود سرویس نماینده تعمیر پکیج ایران رادیاتور در شمال تهران

توجه داشته باشید که در چنین مواردی معمولا شیر ماژوله گاز به درستی تنظیم نشده و به هنگام زیاد شدن شعله پکیج صدای ناهنجار ایجاد می شود. بهترین کار تنظیم کردن شیر ماژوله پکیج است.

کلام پایانی

اگر به دنبال بهترین تعمیر کاران و سرویس کاران مخصوص پکیج بوتان در شمال و غرب تهران هستید با نمایندگی مسعود سرویس همراه باشید‌.

نمایندگی مسعود سرویس یکی از با تجربه ترین و باسابقه ترین مجموعه ها در زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی است. استفاده از خدمات مجموعه مسعود سرویس روشی مقرون به صرفه برای تعمیر لوازم خانگی شما است و تعمیر اصولی این لوازم از دوباره خرید آن ها جلوگیری می کند.

نمایندگی مسعود سرویس در 7 روز هفته در خدمت شما  مشتریان عزیز است.

امتیاز دهی به مطلب
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست

تماس