نشانه خرابی منبع انبساط پکیج
  1. خانه
  2. تاریخچه
  3. تاریخچه پکیج
  4. نشانه خرابی منبع انبساط پکیج

نشانه خرابی منبع انبساط پکیج


 

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که در ساختمان خود از پکیج استفاده می کنید، باید بدانید که پکیج قطعات زیادی دارد. که در صورت خراب شدن هر یک از این قطعات کارکرد پکیج به صورت کلی مختل می شود. یکی از مشکلات بسیار رایج در پکیج ها خراب شدن و یا از کار افتادن منبع انبساط پکیج می باشد. اما این که چگونه متوجه می شویم که مشکل پکیج در صورت کار نکردن، از منبع انبساط آن است موضوعی می باشد. که ما در این مقاله تحت عنوان نشانه خراب شدن منبع انبساط پکیج به آن پرداختیم پس تا پایان مقاله نشانه خرابی منبع انبساط پکیج با ما همراه باشید.

 

منبع انبساط پکیج چیست؟

 

برای اینکه بهتر متوجه نشانه خرابی منبع انبساط پکیج شوید بهتر است که ابتدا بدانید منبع انبساط پکیج چیست. و چه وظیفه ای در پکیج بر عهده دارد. این قطعه یکی از قطعاتی می باشد که در همه مدل های پکیج وجود دارد. در بعضی از پکیج ها منبع انبساط به شکل استوانه و در برخی دیگر از پکیج ها به شکل بشقاب می باشد.

وظیفه این قطعه ثابت نگه داشتن فشار آب داخل سیستم گرمایشی در پکیج می باشد. در پکیج وقتی که دمای آب بالا میرود حجم آن نیز افزایش پیدا می‌کند در نتیجه فشار دستگاه نیز بالا می رود و آب مصرفی به دست کاربران می‌رسد. در این شرایط باید فشار کنترل شود تا پکیج آسیب نبیند، این کار توسط منبع انبساط انجام می شود. تا ضمن کنترل فشار آب از عمل کرد شیر اطمینان حاصل شود. به شکل کلی باید بگوییم که وظیفه منبع انبساط پکیج ثابت نگه داشتن و فشار آب داخل سیستم گرمایشی پکیج می باشد. منبع انبساط در پکیج به دو دسته تقسیم می شود منبع انبساط باز و منبع انبساط بسته.

 

منبع انبساط باز

 

به نوعی از مخزن ها که به صورت مستقیم با هوای آزاد ارتباط دارد. و فشار هوای وارد شده از بیرون بر روی سطح و مایعات در گردش موجود در آن اعمال می شود. منبع انبساط باز گفته می شود.یکی از ویژگی های این منبع این است که همیشه در ارتفاعات بالاتر از آخرین مبدل حرارتی ساختمان قرار می‌گیرد. چرا که در این صورت می توانند فشار کل سیستم را به بهترین شکل ممکن کنترل کرد. و از هدر رفتن آب جلوگیری کنند. به همین دلیل می باشد که به شکل معمول منبع های انبساطی باز بر روی پشت بام ها نصب می شود. تا بدین ترتیب هم اتفاق بیشتری نسبت به سایر اجزای سیستم گرمایشی داشته باشند و هم مستقیم با هوا در ارتباط باشند.

 

منبع انبساط بسته

همانگونه که از نام این نوع از منبع پیداست این منبع یا مخزن به شکل بسته می باشد. و معمولاً در انتهای پکیج و یا در کنار سیستم قرار می گیرد.

 

نشانه خرابی منبع انبساط پکیج چیست؟

 

در مورد خرابی منبع انبساط پکیج باید بگوییم که این منبع یکی از قطعات اصلی پکیج می باشد. و در حالتی که این منبع به هر دلیلی خراب شود پکیج دچار اختلال می شود. تنها راه رهایی از خرابی پکیج به دلیل خراب شدن منبع انبساط تعویض منبع انبساط می باشد. اما اگر خرابی به دلیل پیدایش عوامل تخریب کننده بیرونی ایجاد شود نیاز به تعویض منبع انبساط پکیج می باشد. و مشکل خرابی منبع انبساط قابل تعمیر خواهد بود.

می توانیم بگوییم که مشکلاتی مانند خروج هوا از سوزن هوای مخزن. پارگی منبع انبساط پکیج،خرابی پرده دیافراگم و دفرمه شدن ساختار منبع انبساط در سیستم گرمایشی همگی دلیل بر خراب بودن منبع انبساط پکیج  می باشد. موارد مختلفی می تواند نشانگر و یا نشانه خرابی منبع انبساط پکیج باشند. اما به شکل کلی بالا رفتن بیش از اندازه فشار، افت فشار و نوسان آن همگی می توانند نشانه خراب شدن منبع انبساط پکیج باشند.

معمولاً این نوسان فشار در صفحه مانومتری پنل پکیج قابل مشاهده می باشد. در مواقعی که منبع انبساط خراب شود عقربه و نشانگر فشار بسیار بالا می رود. و در موقع سرد شدن آب عقربه پایین‌تر از حد نرمال قرار می‌گیرد. در بعضی از مواقع آنقدر فشار مدار بالا می‌رود که شیر اطمینان پکیج وارد عمل می‌شود و سبب نشتی مقداری از آب داخل مدار میشود.به همین دلیل با سرد شدن مدار گرمایشی دما به شدت پایین می آید و باعث خاموشی کامل میشود.

سخن آخر

اگر بخواهیم به عنوان نتیجه گیری این مقاله به یک جمع بندی کامل برسیم. باید بگوییم که بالا رفتن بیش از اندازه فشار افت بیش از اندازه فشار و نوسان هر سه مورد نشانه خرابی منبع انبساط پکیج می باشند.

امتیاز دهی به مطلب
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست

تماس