مهمترین قطعات پکیج دیواری
  1. خانه
  2. تاریخچه
  3. تاریخچه پکیج
  4. مهمترین قطعات پکیج دیواری

مهمترین قطعات پکیج دیواری


 

در چند سال گذشته شاهد این بوده ایم. که در اکثر خانه ها پکیج های دیواری جایگزین آبگرمکن ها شده اند. پکیج های دیواری از آن دسته وسایلی هستند که اجزا و قطعات زیادی دارند. که در صورت خراب شدن هر یک از این قطعات کار آبگرمکن مختل می شود. در بعضی از مواقع امکان دسترسی به تعمیرکار وجود ندارد. و شما باید اطلاعاتی در مورد این قطعات داشته باشید، تا بتوانید در هنگام بروز مشکل موقت آن را در صورت امکان رفع نماید. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که به معرفی و کاربرد مهمترین قطعات پکیج دیواری بپردازیم. پس از پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

مهمترین قطعات پکیج دیواری کدامند؟

مهمترین قطعات پکیج دیواری

 

همانگونه که در قسمت ابتدایی این مقاله گفتیم پکیج دیواری از قطعات زیادی تشکیل شده است که ما به صورت کلی این قطعات را به چهار دسته تقسیم می کنیم. این چهار دسته عبارتند از:

برد الکترونیک، قطعات مجری فرمان، قطعات مکانیکی و حسگرهای پکیج دیواری،

ما در ادامه به بررسی این چهار دسته که مهمترین قطعات پکیج دیواری می باشند و البته به کاربرد آن ها می پردازیم.

 

کاربرد برد الکترونیک پکیج دیواری

 

برد الکترونیک در واقع مرکز اصلی دستگاه پکیج است، این قطعه وظیفه دارد که گزارشات را از سمت حسگر های پکیج دریافت کند و آن ها را به قطعات مجری فرمان ارائه بدهد.

برد الکترونیک در پکیج های دیجیتال معمولاً دو تکه است که یکی برای نمایشگر و دیگری نیز برد کنترل می باشد.در بیشتر موارد این دو برد روی یکدیگر قرار می گیرند.

 

کاربرد حسگر ها در دستگاه پکیج دیواری

 

حسگرهای پکیج دیواری یکی از مهمترین قطعات پکیج دیواری می باشند این قطعات وظیفه دارند که گزارش وضعیت دستگاه را به برد کنترل اعلام کنند. حسگرهای پکیج دیواری شامل سنسور های حرارتی، یا ان تی سی(NTC) ترموستات حد و ترموستات دود، پرشر سوئیچ هوا و پرشر سوئیچ آب، فلوسوئیچ و فلومتر یا فلور گلاتور می باشند.

 

کاربرد قطعات مجری فرمان در پکیج دیواری

 

قطعات مجری فرمان همانگونه که از نامشان پیداست وظیفه دارند که فرمان هایی که به آنها محول می‌شود را انجام دهند. به شکل کلی قطعات مجری فرمان قطعاتی می باشند که با توجه به دستوری که از برد کنترل دریافت می‌کنند، عکس العمل را انجام می‌دهند. برای مثال برد  الکترونیک از سنسور پکیج گزارشی دریافت می‌کند مبنی بر بالا رفتن دمای پکیج سپس کنترل به سرعت به شیر کنترل گاز دستور قطع و یا کوتاه کردن شعله را می دهد.برد کنترل گاز مجری فرمان می باشد. و سریعاً دستور داده شده را بدون کم و کاست اجرا می کند.

 

مهمترین قطعات مجری فرمان عبارتند از: فن تخلیه دود، شیر کنترل گاز،شیر موتوری و پمپ سیرکولاسیون

 

کاربرد قطعات مکانیکی در پکیج دیواری

 

همه قطعات مکانیکی نیز از مهم ترین قطعات پکیج دیواری می باشند.به قطعاتی که هرکدام برای انجام کاری ساخته شده اند و دستگاه همان کار را بدون تغییر در عملکرد انجام می دهد قطعات مکانیکی پکیج گفته می شود. برای مثال منبع انبساط برای تحت فشار قرار دادن و تنظیم فشار بار پکیج ساخته شده است. در دستگاه های شوفاژ دیواری نیز همین کار را در صورت سالم بودن انجام می دهد. از مهم ترین قطعات مکانیکی پکیج دیواری می توان به مبدل شعله، منبع انبساط، مبدل حرارتی اصلی و ثانویه، بلوک های چپ و راست و محفظه احتراق اشاره کرد.

 

معرفی چند قطعه از مهمترین قطعات پکیج دیواری

 

فلوسوئیچ

 

فلوسوئیچ که دو طبقه دارد باز شدن آب مصرفی را به برد کنترل اعلام می‌کند یکی از مهمترین قطعات پکیج دیواری می باشد. این قطعه شامل یک شناور می باشد. که به یک آهنربا وصل است.  با باز شدن آب مصرفی این شناور آهن ربا حرکت می کند. و در برابر قطعه مخصوص قرار می گیرد.  و کلید نرمال اپن به حالت بسته در آمده و بدین وسیله کنترل از باز شدن آب مصرفی مطلع  می شود.

 

منبع انبساط

 

یکی دیگر از مهم ترین قطعات پکیج دیواری منبع انبساط می باشد. منبع انبساط در پکیج دیواری وظیفه ثابت نگه داشتن و فشار مدار گرمایش در مقابل افزایش حجم آب را به عهده دارد.

 

نتیجه گیری

 

ما در این مقاله به معرفی مهمترین قطعات پکیج دیواری پرداختیم.و با توجه به این مطالب در میابیم که تمام قطعات پکیج دیواری حساس می‌باشند و در صورت بروز مشکل برای هر یک باید سریع اقدام به رفع مشکل نمایید.

امیدواریم که با خواندن این مقاله در سایت مسعود سرویس اطلاعات کافی در مورد مهمترین قطعات پکیج دیواری به دست آورده باشد.

امتیاز دهی به مطلب
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست

تماس