فلوسوئیچ پکیج و نحوه تعمیر آن
  1. خانه
  2. آخرین مطالب
  3. فلوسوئیچ پکیج و نحوه تعمیر آن

فلوسوئیچ پکیج و نحوه تعمیر آن


اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که سیستم گرمایشی و آب گرم خانه شما توسط پکیج های دیواری تامین می شود.  پس لازم است تا اطلاعاتی در مورد اجزای پکیج و مخصوصاً فلوسوئیچ پکیج داشته باشید. چرا که در بعضی از موارد و در زمان های که شما دسترسی به تعمیرکار و یا خدمات سرویسکاران ندارید. لازم است اقدام به رفع مشکل پکیج خود نمایید. یکی از قطعات و اجزای مهم پکیج فلوسوئیچ می باشد. که ما در این مقاله تحت عنوان فلوسوئیچ پکیج و نحوه تعمیر آن به بررسی این قطعه مهم و حساس پکیج می پردازیم.  پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

فلوسوئیچ چیست؟

با توجه به اینکه قصد داریم در مورد فلوسوئیچ پکیج و تعمیر آن صحبت کنیم، بهتر است که ابتدا در مورد قطعه فلوسوئیچ  اطلاعاتی داشته باشید. در بسیاری از وسایل مانند پکیج که به وسیله جریان هوا، گاز و آب کار می کنند.  فلوسوئیچ به عنوان یک قطعه اساس و اساسی به شمار می آید. وظیفه فلوسوئیچ این می باشد. که میزان جریان آب یا گازی که باید در دستگاه عبور کند در حد تعیین شده و استاندارد تنظیم کند، از طرفی این قطعه می‌تواند از طریق باز و بسته شدن خود تنظیمات جریان آب و گاز را در درون سیستم تنظیم کند.

 

انواع مدل های فلوسوئیچ

فلوسوئیچ ها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند که با توجه به سیستم های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و به شکل کلی به سه دسته تقسیم می شوند این سه دسته عبارتند از:

 

  1. فلو سوئیچ پیستونی
  2. فلوسوئیچ پدالی
  3. و فلوسوئیچ مغناطیسی.

 

فلوسوئیچ پکیج چیست؟

 

در ادامه بحث فلوسوئیچ پکیج و تعمیر آن بهتر است ابتدا بدانیم که فلوسوئیچ پکیج چیست و چه کاری انجام می دهد.

فلوسوئیچ به عنوان یکی از اجزای اساسی پکیج از حساسیت بالایی برخوردار می باشد. کار فلوسوئیچ در پکیج بسیار مهم و تعیین کننده می باشد، به شکلی که اگر فلوسوئیچ خراب باشد. شعله آبگرمکن روشن نمی شود. از دیگر وظایف فلوسوئیچ حفظ امنیت دستگاه در جلوگیری از روشن شدن پکیج در حالت بی آبی و خراب شدن قطعات داخلی دستگاه می باشد.

عملکرد فلوسوئیچ پکیج به این شکل است که میزان جریان آب درون دستگاه را به اندازه استاندارد تنظیم می کند. اگر فلوسوئیچ پکیج خراب باشد وجود آب را توسط سنسور خود احساس نمی‌کند. و فرمانی مبنی بر روشن نشدن دستگاه به پکیج نمی دهد. در نتیجه از آنجایی که برد پکیج مغز الکتریکی سیستم است با وجود جریان گاز در دستگاه روشن نمی شود.

 

تعمیر فلوسوئیچ

در ادامه بحث فلوسوئیچ و نحوه تعمیر آن باید بگوییم که فلوسوئیچ به عنوان یکی از تاثیرگذارترین قطعات پکیج به شمار می رود، بهتر است که در زمان خرابی فلوسوئیچ هر چه سریعتر اقدام به تعمیر آن کنید چرا که در صورت عدم توجه به فلوسوئیچ پکیج، کل پکیج از کار خواهد افتاد.

مسعود سرویس مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

نکته

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در صورتی که فلوسوئیچ  به صورت کامل خراب شود باید اقدام به تعویض آن کرد، چرا که تعمیر آن کار بیهوده ای می باشد، البته در نیمی از موارد میتوان اقدام به تعمیر فلوسوئیچ کرد.به عنوان مثال در مواقعی که پروانه فلوسوئیچ یا آهنربای فلومتر دچار رسوب می شوند. و سنگریزه ها مانع فرستادن فرمان باز بودن آب به برد می شوند بهتر است قبل از اینکه اقدام به تعویض فلوسوئیچ کنید ابتدا رسوب گیری فلوسوئیچ را انجام دهید.

برای این کار می‌توانید با جابجایی شیلنگ های گرم و سرد که در زیر پکیج هستند چند بار آنها را باز و بسته کنید و بعد از آن شلنگ ها را به سر جای خود برگردانید و اگر پروانه فلوسوئیچ و آهنربای فلومتر به هر دلیلی گیر کرده باشند با برعکس شدن جریان  آب مشکل شان رفع خواهد شد در غیر این صورت باید اقدام به تعویض فلوسوئیچ نمایید.

 

نتیجه گیری

 

ما در این مقاله در مورد فلوسوئیچ و نحوه تعمیر آن صحبت کردیم. ما در این مقاله به این نتیجه رسیدیم که  فلوسوئیچ به عنوان یکی از حساس ترین و اصلی ترین قطعات پکیج می باشد. که ممکن است بنا به دلایل مختلفی نیاز به تعمیر داشته باشد. یکی از مهمترین دلایل از کار افتادن فلوسوئیچ و در کل پکیج گرفتن رسوب می باشد، که شما می توانید با جابجا کردن شلنگ های آب سرد و گرم اقدام به رفع  مشکل کنید و در صورتی که با این کار این مشکل حل نشود باید اقدام به تعویض فلوسوئیچ پکیج نمایید‌، امیدواریم که با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در مورد فلوسوئیچ و نحوه تعمیر آن به دست آورده باشید.

در صورت نیاز به مشاوره یا مراجعه کارشناس تعمیرکار به محل می توانید با ما تماس بگیرید.

امتیاز دهی به مطلب
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست

تماس