شیر اطمینان پکیج و روش تعویض آن
  1. خانه
  2. آخرین مطالب
  3. شیر اطمینان پکیج و روش تعویض آن

شیر اطمینان پکیج و روش تعویض آن


 

در زمان های گذشته که آب گرمکن ها به صورت ایستاده و زمینی بودند. در قسمت بالایی آن ها یک شیر اطمینان وجود داشت. که وظیفه شیر اطمینان این بود. که در صورت بالا رفتن فشار آب یا بهتر بگوییم. بیش از حد داغ شدن آب به صورت اتوماتیک اقدام به تخلیه آبگرمکن می‌کرد. و با این کار مانع از ترکیدن آبگرمکن می شد. این موضوع در مورد پکیج ها نیز صدق میکند و پکیج ها نیز دارای شیر اطمینان می باشند. ما در مقاله شیر اطمینان پکیج و روش تعویض آن قرار است که به بررسی شیر اطمینان پکیج و نحوه تعویض آن بپردازیم. پس تا پایان مقاله شیر اطمینان پکیج و روش تعویض آن ما را همراهی کنید.

 

شیر اطمینان پکیج و نحوه تعویض آن

شغل تعمیرات پکیج

در این قسمت از موضوع شیر اطمینان پکیج و نحوه تعویض آن لازم می دانیم. که ابتدا اطلاعاتی در مورد شیر اطمینان پکیج که یکی از قطعات ضروری و حساس پکیج می باشد. در اختیار شما قرار دهیم. لازم به ذکر است که شیر اطمینان فقط مختص به پکیج دیواری نمی باشد. بلکه در آبگرمکن های زمینی نیز از آن استفاده می شود. با توجه به حساسیت  تغییر فشار و دما فشار را در مدار اولیه پکیج مدار گرمایش تنظیم کرده و با کمترین هزینه آن را در سه بار کنترل می‌کند. شاید به همین دلیل باشد که نام دیگر آن شیر سه بار است.

در مورد عملکرد کلی شیر اطمینان باید بگوییم که در مواقعی که بر اثر افزایش دما مقدار آب پکیج و فشار پکیج افزایش می یابد در این لحظه شیر اطمینان که دارای فنر و دیافراگم لاستیکی می باشد. به صورت خودکار باز می شود و با تخلیه آب موجود باعث کاهش فشار به زیر سه بار می رسد. با توجه به اینکه شیر اطمینان باعث تخلیه فشار و آب پکیج می شود از آن به عنوان شیر تخلیه نیز یاد می شود.

 

جنس شیر اطمینان

 

اولین شیرهای اطمینان موجود در پکیج ها از جنس برنج و به صورت تمام رزوه ای و با استحکام بالا بودند. ولی امروزه از شیر های پلاستیکی و بدون رزوه برای شیر تخلیه اطمینان استفاده می شود. شیر اطمینان یا شیر تخلیه از سه قسمت تشکیل می شود. که این ۳ قسمت عبارتند از: دیسک، نازل و فنر، نکته قابل توجه این است که قسمت ها خروجی شیر اطمینان دارای قطر بیشتری نسبت به قسمت ورودی آن می باشد.

 

نحوه عملکرد شیر اطمینان و نحوه تعویض آن در صورت خرابی

 

در مواقعی که فشار داخلی پکیج با افزایش دما و مقدار آب به بالاتر از2.5-3بار می رسد. در مرحله اول نازل درون شیر تخلیه پکیج متوجه این فشار بالا می شود. که همین موضوع باعث می شود فنر شیر تخلیه باز شود و باعث بلند شدن دیسک و باز شدن شیر تخلیه و در نتیجه تخلیه آب و فشار از مدار گرمایش پکیج شود.

نتیجه اینکه تخلیه فشار درون پکیج به زیر سه بار می رسد. در بیشتر پکیج ها شیر پکیج در بلوک برگشت و وسط شیلنگ برگشت گرمایش و شلنگ آب سرد قرار دارد. در دیگر پکیج ها شیر تخلیه و اطمینان در داخل بلوک رفت و درست زیر پکیج دیواری قرار می گیرد. با توجه به اهمیت بالای شیر اطمینان در صورت خراب شدن این شیر حتماً باید اقدام به تعویض آن کنید. که ما در ادامه به بررسی شیر اطمینان پکیج و نحوه تعویض آن به شکل دقیق میپردازیم.

 

 

دلایل خرابی شیر اطمینان پکیج

 

در این قسمت از مبحث شیر اطمینان پکیج و نحوه تعویض آن بهتر است که ابتدا دلایل خراب شدن شیر اطمینان را با هم بررسی کنیم. برای خراب شدن شیر اطمینان دلایل زیادی وجود دارد که مهمترین آن ها مواجه شدن با فشار بالا می باشد. از دیگر عوامل خراب شدن شیر تخلیه یا شیر اطمینان پکیج می توان به باز ماندن شیر پرکن، خرابی منبع انبساط، فشردگی و ضربه های غیر منتظره به شیر اطمینان پکیج اشاره کرد.

 

نحوه تعویض شیر اطمینان

 

برای تعویض شیر اطمینان در اولین قدم باید اقدام به خاموش کردن پکیج نمایید. بستن شیر پرکن بابت متوقف کردن آبگیری و کمتر شدن فشار پکیج یکی از مراحل تعویض شیر اطمینان پکیج می باشد. بعد از بستن پکیج چند ساعت صبر می کنید. که آب درون پکیج و همچنین خود پکیج خنک شود. و سپس شروع به تعویض شیر اطمینان می نمایید. توجه داشته باشید که بعد از تعویض شیر اطمینان، آب پکیج باید به کلی خالی شود.

 

امیدوارم که با خواندن مقاله شیر اطمینان پکیج و روش تعویض آن اطلاعات کافی در مورد شیر اطمینان پکیج و نحوه تعویض آن به دست آورده باشید.

امتیاز دهی به مطلب
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست

تماس