شغل تعمیرات پکیج
  1. خانه
  2. تاریخچه
  3. تاریخچه پکیج
  4. شغل تعمیرات پکیج

شغل تعمیرات پکیج


با توجه به گسترش استفاده از پکیج های دیواری در خانه ها و از آنجایی که این پکیج ها دارای وسایل و قطعات متعددی می باشند. که در صورت خراب شدن هر کدام از این قطعات کارکرد کلی پکیج دچار اختلال می‌شود. نیاز به تعمیرکار حرفه ای پکیج بیشتر از گذشته احساس می‌شود. به همین خاطر امروزه شغل تعمیرات پکیج به عنوان یک شغل پر درآمد به حساب می آید. ما در این مقاله به بررسی شغل تعمیرات پکیج خواهیم پرداخت پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

شغل تعمیرات پکیج

شغل تعمیرات پکیج چیست؟

با توجه به اینکه نگهداری و تعمیر سیستم پیچیده پکیج دیواری به مهارت و دانش کافی نیاز دارد. باید نصب، تعمیر و سرویس کردن پکیج توسط افراد متخصص انجام شود. که آموزش‌های لازم در این زمینه را دیده و یا حتی دوره های مربوط به آن را گذرانده باشند.

یک تعمیرکار پکیج به تحصیلات آکادمیک نیاز ندارد و فقط کافی است که در این زمینه اطلاعات کلی و تجربی داشته باشد. البته بهتر است شخصی که می خواهد شغل تعمیرات پکیج را به عنوان شغل خود انتخاب کند. آشنایی مقدماتی با علم مکانیک و الکترونیک  داشته باشد. زیرا مکانیک و الکترونیک کمک می کند که فرد بتواند راحت‌تر در این زمینه فعالیت داشته باشد. به شکل کلی برای وارد شدن به دنیای تعمیرات پکیج و یا انتخاب شغل تعمیرات پکیج فرد باید مهارت هایی را داشته باشد. به جز داشتن هوش زیاد و توانایی جسمی فرد باید در زمینه هایی مانند:

لوله کشی آب پکیج دیواری، توانایی فلز کاری، توانایی رسوب گیری پکیج، آشنایی با نحوه تعویض قطعات پکیج، هواگیری پکیج، آشنایی با نحوه سرویس پکیج،  توانایی رفع کدهای خطای مربوط به انواع پکیج، قابلیت انجام محاسبات مربوط به دودکش و تست کیفیت آن و توانایی جوشکاری پکیج را داشته باشد.

شغل تعمیرات پکیج

بازار کار شغل تعمیرات پکیج چگونه است؟

همانگونه که می دانید ما در دوره ای هستیم که در همه جای کشور ساخت و سازها در حال انجام است. و سعی بر این است که در ساختمان های جدید به منظور اصول مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی از پکیج های گرمایشی استفاده شود. از سوی دیگربا توجه به اینکه تکنولوژی پکیج ها ساختار پیچیده ای دارد. به همین منظور افراد متخصص در این زمینه بسیار مورد نیاز هستند. به همین خاطر شغل تعمیرات پکیج به عنوان یک شغل تاثیر گذار می تواند بازار کار خوبی داشته باشد.

 

چگونگی وارد شدن به شغل تعمیرات پکیج

با توجه به اینکه این شغل یکی از مشاغل فنی به حساب می‌آید. شما برای ورود به این شغل باید دانش و مهارت های فنی خود را بالا ببرید. امروزه خیلی از آموزشگاه ها به آموزش های فنی و عملی در این زمینه می پردازند. که اتفاقاً بسیار هم موفقیت آمیز هستند. اکثر این آموزشگاه ها زیر نظر سازمان فنی حرفه ای می باشند. که شما می توانید با شرکت در این دوره ها به شکلی اساسی و حرفه ای تعمیرات پکیج را پس از پایان دوره یاد بگیرید. هرچند که مهمترین عامل برای ورود به این شغل مانند سایر مشاغل داشتن علاقه می باشد.

 

چند نکته در مورد شغل تعمیرات پکیج

یکی از نکاتی که قبل از انتخاب شغل تعمیرات پکیج به عنوان شغل اصلی آن باید به آن توجه داشته باشید این است که این شغل در فصل سرما بازار کاری بهتری دارد. به شکل کلی ماه آخره پاییز به نوعی اوج یا شروع کار این شغل می باشد. و تقاضای تعمیر، سرویس و یا حتی نصب و راه اندازی پکیج بسیار زیاد  می شود. اگر شما جزء افرادی هستید که مشتریان زیادی دارید بهتر است که برای این فصول از سال یک نفر را به عنوان دستیار استخدام کنید.

از آنجایی که پکیج ها دارای اتصالات الکتریکی، لوله کشی های آب و گاز می باشند. باید همواره نکات ایمنی را رعایت کنید. شما به عنوان یک تعمیرکار حرفه ای که شغل تعمیرات پکیج به عنوان شغل اصلی شما است باید به طور کامل با شرایط ایمنی تعمیر و نصب پکیج های دیواری آشنا باشید.

 

کلام اخر

 

ما در این مقاله به شغل تعمیرات پکیج پرداختیم. امروزه مخصوصاً در فصل های سرد سال این شغل به عنوان یک شغل پر درآمد به حساب می‌آید. ما در این مقاله به این نتیجه رسیدیم که برای ورود به این شغل ابتدا باید به این کار علاقه داشته و سپس آموزش های لازم را در این زمینه ببینید. باز هم تاکید می‌کنیم که رعایت نکات و اصول ایمنی یکی از مهم‌ترین نکته ها در مورد این شغل می باشد. امیدواریم که با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در مورد شغل تعمیرات پکیج به دست آورده باشید.

امتیاز دهی به مطلب
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست

تماس