دلایل گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری
  1. خانه
  2. تاریخچه
  3. دلایل گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری

دلایل گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری


 

یکی از مشکلات رایجی که خیلی از افراد در فصل زمستان و در روزهای سرد سال با آن مواجه می‌شوند. گرم نشدن شوفاژ می باشد. در بعضی از مواقع این مشکل به قدری پیشرفت می کند که گرم شدن خانه غیر ممکن می‌شود. به همین دلیل خیلی از افراد سعی می‌کنند. که این مشکل را خودشان و یا با کمک تعمیرکاران برطرف نمایند. اولین اقدامی که پیشنهاد می شود در این مواقع انجام دهید هواگیری شوفاژ و یا بهتر بگوییم هوا گیری رادیاتور‌ها می باشد. ولی اگر بعد از هواگیری مجدداً شوفاژ گرم نشد. دلیل گرم نشدن شوفاژ یا رادیاتورها چیز دیگری می باشد. ما در این مقاله به بررسی دلایل گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری می‌پردازیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

هوا گرفتن رادیاتور ها

 

همانگونه که در قسمت ابتدایی مقاله گفتیم عمده ترین دلیل گرم نشدن شوفاژ ها هوا گرفتن رادیاتور ها می باشد. اگر با مشکل سرد بودن نقطه ای در بدنه رادیاتور ها مواجه هستید به احتمال زیاد ریشه اصلی محبوس شدن هوا در لوله های رادیاتور ها می باشد. منظور از سرد بودن نقطه ای بدنه شوفاژ این می باشد. که قسمتی از بدنه رادیاتور گرم و بخش دیگری از آن سرد باشد. زمانی که هوا در داخل شوفاژ محبوس می شود حباب های هوا فضای مورد نیاز برای گردش آب گرم را اشغال می‌کنند. و در نتیجه باعث عدم گردش آب در لوله های رادیاتور و شوفاژ می شوند. در این حالت معمولاً با هواگیری رادیاتور ها شوفاژ ها گرم می شوند. ولی اگر مشکل با هواگیری رادیاتور ها برطرف نشد باید به دنبال دلایل گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری باشید.این دلایل عبارتند از:

 

تجمع جرم ذرات خارجی و رسوبات در بدنه رادیاتور ها

دلایل گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری

یکی از دلایل گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری ممکن است که تجمع رسوبات و ذرات خارجی در بدنه رادیاتور باشد. اگر داخل بدنه رادیاتور یا شوفاژ ها از جرم ذرات خارجی پر شود. رسوبات جمع شده باعث عدم گردش آب به درستی در رادیاتور شوفاژ می شوند. و در نتیجه بدنه شوفاژ سرد می ماند. از علائم گرفتن جرم و ذرات در بدنه رادیاتور سرد بودن قسمت پایین رادیاتور و گرم بودن بخش بالای آن است.

 

خرابی شیر برقی

 

همانگونه که میدانید در پکیج های تک مبدل از شیر برقی برای تعیین مسیر جریان آب گرم به سمت رادیاتور ها استفاده می شود. شیر برقی به گونه ای تنظیم می شود که هر وقت پکیج در حالت زمستانه تنظیم شود آب گرم و به سمت رادیاتورها می فرستد. به همین دلیل اگر آب گرم مصرفی در اختیار دارید اما تمام رادیاتورها سرد می باشند. به احتمال زیاد شیر برقی پکیج دچار مشکل شده است. و باید اقدام به تعویض آن نمایید. پس  یکی دیگر از دلایل گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری خرابی شیر برقی پکیج می باشد.

 

خراب بودن ترموستات رادیاتور

 

خیلی از افراد از شیر ترموستاتیک بر روی رادیاتور ساختمان خود استفاده می کنند. در این شرایط حتماً در جهت مثبت بر روی آن تعبیه شده است را باید چک کنید. چرا که احتمال دارد شیر ترموستاتیک بر روی درجه مناسبی تنظیم نشده باشد. و در نتیجه اصلا روشن نمیشود و میتوان یکی دیگر از دلایل گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری را خراب بودن ترموستات رادیاتور دانست.

 

مشکل در برد پکیج

 

یکی دیگر از رایج ترین دلایل گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری مشکل در برد پکیج می باشد. در مواقعی که پکیج به خوبی کار می‌کند. و فشار آن در محدوده نرمال قرار دارد اما باز هم رادیاتورها سرد می باشند. ممکن است مشکل از برد دستگاه باشد چرا که این قطعه مرکز فرماندهی پکیج است. و همه دستورات لازم برای عملکرد بخش های مختلف پکیج را صادر میکند.

 

نتیجه گیری

 

ما در این مقاله به بررسی دلایل گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری پرداختیم. با مطالعه این مقاله می توانیم به این نتیجه برسیم که اولین اقدامی که بعد از گرم نشدن شوفاژ باید انجام دهیم هواگیری رادیاتور ها می باشد. در صورتی که رادیاتور ها را هواگیری کنیم ولی همچنان شوفاژها گرم نشوند باید به دنبال دلایل دیگری باشیم. ما در این مقاله چهار دلیل را بیان کردیم از دیگر دلایل گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری می‌توان به پایین بودن فشار آب مدار پکیج و نشتی آب از رادیاتور اشاره کرد. امیدوارم که با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در مورد دلایل گرم شدن شوفاژ بعد از هواگیری به دست آورده باشید. شما عزیزان می توانید تعمیر پکیج و رادیوتور خود را به متخصصان مسعود سوریس بسپارید

امتیاز دهی به مطلب
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست

تماس