دلایل استشمام بوی گاز از پکیج
  1. خانه
  2. آخرین مطالب
  3. دلایل استشمام بوی گاز از پکیج

دلایل استشمام بوی گاز از پکیج


با اینکه پکیج های دیواری کمک شایانی به صرفه جویی در مصرف انرژی و گرم کردن بهتر خانه ها می کنند. اما از آنجایی  که پکیج های دیواری به صورت همزمان از برق و گاز استفاده میکنند، ممکن است که در صورت ایجاد مشکل و عدم توجه به آن ها خسارات جبران ناپذیری را به بار بیاورند.

احساس بوی گاز از پکیج یکی از مشکلات خطرناک می باشد. که در اسرع وقت باید دلیل آن شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام نمایید. اما اینکه چه دلایلی باعث به وجود آمدن بوی گاز در پکیج می شود موضوعی است که ما در این مقاله تحت عنوان دلایل استشمام بوی گاز از پکیج با آن پرداخته ایم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

پکیج یا پکیج دیواری چیست؟

 

بهتر است قبل از اینکه به بررسی دلایل استشمام بوی گاز از پکیج بپردازیم. ابتدا تعریفی از پکیج دیواری به شما ارائه دهیم.

باید بگوییم که تعاریف زیادی از پکیج دیواری ارائه گردیده ولی به شکلی می توانیم بگوییم که پکیج یک موتورخانه کوچک و کم مصرف می باشد. که علاوه بر تامین آب گرم مصرفی خانه با داشتن مدار گرمایشی باعث گرم شدن خانه در فصول سرد سال نیز می شود.

در گذشته این موتورخانه ها بودند که با داشتن یک سیستم بزرگ اقدام به گرم کردن منبعی از آب گرم می کردند. و سپس با مداری بزرگ آب گرم را روانه سیستم های گرمایشی خانه ها می کردند. ولی امروزه پکیج دیواری به عنوان یک وسیله مکانیکی الکترونیکی به واسطه داشتن یک مشعل کوچک این کار را انجام میدهد.

 

دلایل استشمام بوی گاز از پکیج کدامند؟

 

استشمام بوی گاز از پکیج به خاطر دلایل مختلف و گوناگونی می باشد. هرچند که در برخی از مدل های پکیج دیواری سنسور و سیستم های هوشمندی در دستگاه وجود دارند. که در صورت وجود نشتی در پکیج به صورت اتوماتیک پکیج را خاموش میکند. باید به این نکته توجه داشته باشید که عدم روشن کردن و عدم استفاده از پکیج در طولانی مدت می تواند یکی از دلایل استشمام بوی گاز از پکیج باشد. در واقع عدم استفاده از پکیج برای مدت طولانی باعث می شود. که شما زمانی که پکیج را روشن می کنید بوی گاز، سوختگی و دود را از دستگاه استشمام کنید.

 

نشتی در شلنگ و اتصالات

مرد در حال تعمیر پکیج

یکی از دلایل استشمام بوی گاز از پکیج وجود نشتی در شلنگ و اتصالات دستگاه می باشد در خیلی از موارد در قسمت شلنگ اتصال به لوله گاز پکیج ایراداتی مانند سوراخ بودن، پیچ خوردگی و ترک داشتن شلنگ باعث به وجود آمدن بوی گاز در پکیج میشود برای رفع این مشکل بهتر است ابتدا شلنگ متصل به گاز را چک و کنترل نمایید و در صورت داشتن مشکل اقدام به تعویض آن نمایید. در برخی از موارد ممکن است دلیل استشمام بوی گاز از پکیج مربوط به لوله های گاز باشد. ممکن است که در زمان نصب پکیج لوله گاز به درستی نصب نشده باشد.

 

 

گرفتگی دودکش و یا لوله ها

 

از دیگر دلایل استشمام بوی گاز گرفتگی لوله ها و یا دودکش پکیج می باشد به شکل معمول خرابی دودکش می‌تواند به دلیل شرایط آب و هوایی، طوفان و یا لانه سازی پرندگان به وجود بیاید و همین امر باعث مسدود شدن مسیر خروج گاز و دود از پکیج شود.

 

به این موارد می توانید مشکل شیر برقی پکیج را نیز اضافه کنید که خودش می تواند یکی از دلایل استشمام بوی گاز از پکیج باشد. در این مورد دستگاه قادر به تنظیم نمودن فشار لازم برای سوختن گاز در مشعل ها نخواهد بود به همین خاطر گاز کمتری وارد پکیج شده و در نهایت دستگاه خاموش می شود هرچند که در برخی از موارد ممکن است که حجم گاز بیشتری وارد دستگاه شده و همین امر می تواند یکی از دلایل استشمام بوی گاز از پکیج باشد.

مسعود سرویس مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

سخن آخر

ما در این مقاله به شناسایی دلایل استشمام بوی گاز از پکیج پرداختیم و آنها را معرفی کردیم. شما میتوانید به این دلایل دلیل کهنه و پوسیده بودن پکیج را نیز اضافه کنید، که چاره ای به جز تعویض آن ندارید.  توجه داشته باشید از آنجایی که نشت گاز می تواند برای همه ساکنین خانه خطرناک باشد. بهترین کار بعد از استشمام بوی گاز از پکیج بهترین کار مراجعه به متخصصین و تعمیرکاران حرفه ای  پکیج می باشد. ما در مقاله دلایل استشمام بوی گاز از پکیج سعی کردیم اطلاعات مفیدی ارائه دهیم تا به شما برای رفع این مشکل کمک کند.

در صورت نیاز به مشاوره یا مراجعه کارشناس تعمیرکار به محل می توانید با ما تماس بگیرید.

امتیاز دهی به مطلب
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست

تماس