بهترین زمان برای سرویس کولر گازی
  1. خانه
  2. تعمیر کولر گازی
  3. نکات مهمی که در تعمیر کولرگازی باید بدانید!

نکات مهمی که در تعمیر کولرگازی باید بدانید!


چه نکاتی را حین تعمیر باید در نظر بگیرید؟

معمولا افراد هنگام تعمیر لوازم خانگی خود، دچار سردرگمی های بی شماری می شوند. مشکلاتی از قبیل عدم شناسایی مراکز تعمیر، یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که در این مواقع به وجود می آید.

برای اینکه بتوانید یک مجموعه خوب را از دیگر مجموعه ها تشخیص دهید، باید قبل از هرچیز نظر مشتریان آن ها را جویا شوید. مشتریان یک مجموعه بدون دروغ و یا سوگیری شخصی، شما را در این خصوص راهنمایی خواهند کرد.

البته این همه ماجرا نیست. موارد و نکات بسیار مهم دیگری نیز وجود دارند که توجه به آن ها در زمان تعمیرات حائز اهمیت است. برخی از این نکات عبارتند از:

  1. قبل از هرکاری باید بتوانید برآورد هزینه های تعمیر کولر را به خوبی انجام دهید. در این صورت می توانید بر اساس میزان بودجه ای که در اختیار دارید، از خدمات تعمیر بهره مند شوید.
  2. توجه کنید که آیا کولر شما قابلیت تعمیر دارد یا خیر. برخی از انواع کولر به علت کارکرد بیش از اندازه ای که در طی سال های متوالی داشته اند، قابل تعمیر نیستند و هزینه تعمیرات آن ها گران تر از خرید یک کولر جدید می شود.
  3. از چند مرکز خوب استعلام بگیرید و جستجوی خود را در خصوص مراکز متخصص و حرفه ای آغاز کنید. در نهایت تعمیرات کولر خود را به مجموعه ای بسپارید که از تخصص کافی برخوردار است و این کار را با دقت بالایی انجام می دهد.

با رعایت این چند فاکتور، بهترین شیوه تعمیر کولر را تجربه خواهید کرد. اگر به تمامی این موارد دقت کافی داشته باشید، مزایای فوق العاده ای را به دست خواهید آورد.

تعمیر کولر مسئله ای که باید جدی بگیرید

مسئله نگران کننده ای که این روزها بیش تر از هر مسئله دیگری اهمیت پیدا می کند، نگهداری از لوازم خانگی است. در واقع با افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار جهانی، نگهداری صحیح از هر دستگاه ضروری است زیرا در صورت خرابی آن، به سختی می توانید دستگاه جدیدی را تهیه کنید.

البته در بیش تر موارد، افراد به جای صرف هزینه های هنگفت در خرید لوازم خانگی، اقدام به تعمیرات مجدد محصولات خانگی خود می کنند تا در عین صرفه جویی هزینه، عمر دستگاه را نیز افزایش دهند.

به عبارت دیگر می توان چنین گفت که در چند سال اخیر به علت رشد ناگهانی قیمت لوازم خانگی، دیگر کمتر کسی به خرید محصولات جدید ترغیب می شود و افراد می کوشند لوازم خراب خود را تعمیر کرده و مجدد استفاده کنند.

مزایای تعمیر زودهنگام کولرگازی

تعمیر کولر، یکی از ساده ترین روش هایی است که با تخصص و دقت بالایی انجام می گیرد. طی این روش، ابتدا تکنسین عیب یابی نواحی مختلف را انجام می دهد و پس از تشخیص، در رفع آن می کوشد. با انجام تعمیرات تخصصی، شما مزایای فوق العاده ای را دریافت خواهید کرد. بیایید تا با یکدیگر، این مزایا را به ترتیب مورد بررسی قرار دهیم:

جلوگیری از هزینه های اضافی

اولین و مهم ترین مزیتی که تعمیر کولر با خود به همراه دارد، جلوگیری از پرداخت هزینه های ناشی از خرید مجدد است. با تعمیرات، شما قادر هستید که هزینه اضافی خود را صرف دیگر لوازم و مایحتاج کنید. این در حالی است که طی تعمیرات، عیب یابی به خوبی صورت پذیرفته و کولر شما مانند روز اول خود کار می کند.

صرفه جویی در مصرف برق

یک کولر خراب، مطمئنا انرژی برق بیش تری نیز مصرف می کند. به همین منظور، تعمیرات به شما کمک می کنند تا از مصرف بی رویه انرژی نیز جلوگیری نمایید.

صرفه جویی در مصرف برق با کولرهای گازی

همان طور که می دانید، انرژی برق جزو منابع تجدید ناپذیر است و پس از مدتی، به پایان می رسد. بنابراین هرکدام از ما به نوبه خودمان باید در صرفه جویی این انرژی کوشا باشیم.

اگر مقایسه فوق را کامل مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که در بیش تر مواقع، تعمیرات به خرید مجدد دستگاه ترجیح داده می شود.

بر همین اساس، ما هم به شما توصیه می کنیم که اگر قصد خرید دوباره یک کولر گازی یا آبی را برای خانه خود دارید، ابتدا مزایا و معایب آن را در مقابل تعمیرات مجدد دستگاه قدیمی خود بررسی کنید و عجولانه تصمیم نگیرید.

علت شایع خرابی کولرها در چند سال اخیر چیست؟

در گذشته هایی نه چندان دور، دمای کره زمین به اندازه زمان کنونی بالا نرفته بود و تابستان ها در تمامی نقاط جهان، تا این حد گرم و طاقت فرسا نمی شد.

در این چند سال اخیر، به علت استفاده بی رویه از انرژی، سوخت های مختلف، بهره وری بیش از حد محیط طبیعی و …. دمای زمین به شکل بی سابقه ای افزایش یافته است. به گونه ای که نمی توان تابستان ها را بدون وجود کولر سپری کرد.

با توجه به این موضوع، خیلی از افراد در فصول گرم سال، 24 ساعت شبانه روز کولر خود را روشن می گذارند و همین امر مسبب خرابی آن می گردد. به دنبال این خرابی، مسئله تعمیر کولر اهمیت پیدا می کند و باید هرچه سریعتر نسبت به تعمیرات اصولی آن اقداماتی را انجام دهید.

در واقع می توان به صورت تخمینی بیان کرد که در این چند سال اخیر، تعداد مراجعات برای تعمیرات کولر به دو یا سه برابر حالت قبل افزایش پیدا کرده است و این یکی از مهم ترین عواقب گرمای زمین است.

اگر می خواهید که دستگاه کولر شما نیز مانند دیگر افراد خراب نشود، باید استفاده مداوم از آن را ترک کنید. سعی کنید هر دو یا سه ساعت یکبار، استراحت کوتاهی به دستگاه بدهید و پس از بازه زمانی کوتاهی، مجددا آن را روشن کنید.

عوامل موثر بر هزینه تعمیرات کولر چیست؟

قیمت های متفاوتی که برای تعمیر کولر در نظر گرفته شده است، ممکن است این سوال را برای مشتری ایجاد کند که چرا هر مجموعه، هزینه دلخواه را بابت تعمیرات دریافت می کند.

در پاسخ باید گفت که تعمیرات کولر نیز به روش های مختلفی انجام می گیرد و همین امر می تواند باعث تفاوت هزینه های پرداختی شود.

  • هر مجموعه، روش تعمیر کولر متفاوتی را به کار می گیرد. برای همین نمی توان انتظار داشت که قیمت تعمیرات در همه جا یکسان باشد. اگر قصد شما این است که دستگاه خود را با کم ترین هزینه تعمیر کنید، باید جستجوی زیادی انجام دهید و از بین مراکز مختلف، یکی را به دلخواه انتخاب کنید.
  • گاهی اوقات، کولر شما نیاز به یک تعمیر جزئی دارد. در این صورت کم ترین هزینه از شما دریافت می شود. برخلاف این روش، گاهی نیز دستگاه مورد استفاده شما به کل خراب شده و چند روز متوالی برای تعمیر آن زمان نیاز دارید.

این دو عامل، از المان های موثر در هزینه تعمیر کولر هستند و موجب می شود که تکنسین هزینه کم تر یا بیش تری را بابت خدماتی که ارائه می کند، دریافت نماید.

مسعود سرویس نمایندگی معتبر تعمیر کولر گازی های گازی در تهران

برای تعمیر کولر به چه مراکزی مراجعه کنیم؟ هزینه تعمیرات کولر چقدر است؟ تکنسین ها در چه مدت زمانی تعمیر را به پایان می رسانند؟ با ایجاد پرسش های فوق برای اغلب مشتریان، ما وظیفه خود دانستیم که به این پرسش ها پاسخ دقیق و منطقی بدهیم. پس با ما همراه باشید تا به طور دقیق جواب سوالات خود را به دست بیاورید.

امروزه مراکز و مراجع زیادی برای ارائه خدمات تعمیر کولر مشغول به فعالیت هستند. در این مراکز، متدهای کاملا ویژه ای به کار گرفته می شوند تا تعمیرات به صورت کاملا تخصصی انجام شود. علاوه بر این، تمامی تکنسین های مشغول در این بخش، آموزش های حرفه ای دیده اند و بنابراین می توانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

در صورتی که می خواهید کولر خود را تعمیر کنید، بهترین توصیه ای که می توانیم به شما داشته باشیم این است که از خدمات چنین مجموعه هایی استفاده کنید. این کار هزینه کمتری را نسبت به خرید دوباره کولر گازی یا آبی می طلبد. پس بهترین راه حل برای اغلب خانوار به شمار می آید.

امتیاز دهی به مطلب
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست

تماس