بهترین زمان برای سرویس کولر گازی
  1. خانه
  2. تعمیر کولر گازی
  3. بهترین زمان برای سرویس کولر گازی

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی


خوب است بدانید که امروزه کولر گازی به عنوان یکی از وسایل ضروری خانه ها به حساب می آید. هر چند که هنوز هم در مناطقی که زیاد گرم نیستند از کولرهای آبی استفاده می شود. ولی مطمئناً روز به روز استفاده از کولر های گازی بیشتر می‌شود. چرا که هر روز زمین درحال گرم و گرم تر شدن است. و عده زیادی برای در امان ماندن از گرما مجبورند به کولر های گازی پناه ببرند.

هر چند که کولر گازی با داشتن هوای مطبوع و خنک حس و حال خوشایندی را به مصرف کننده می دهد. ولی باید توجه داشته باشید که کولر گازی باید هر سال و قبل از شروع به کار سرویس شود. اما سوالی که پیش می‌آید این است که بهترین زمان برای سرویس و راه اندازی کولر گازی چه زمانی است؟ ما در این مقاله به این سوال تحت عنوان بهترین زمان برای سرویس کولر گازی پاسخ داده ایم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

هر چند وقت یکبار اقدام به سرویس کولر گازی نماییم؟

به شکل معمول سرویس کولر گازی هر  سال یکبار انجام م یشود. کولرهای گازی در طول سال در خیلی از نقاط کشور چیزی نزدیک به ۷ یا ۸ ماه خاموش می باشند. و ممکن است که گرد و غبار در قسمتهای بیرونی و خارجی شان جمع شود. پس بهتر است قبل از راه اندازی اقدام به سرویس کلی و اساسی کولر گازی ها کنیم، توجه داشته باشید که سرویس کولر گازی رابطه مستقیمی با کیفیت و ایمنی عملکرد کولر گازی دارد.

نکته دیگری که در مورد سرویس کولر گازی باید به آن توجه داشته باشید این است که در بعضی از مناطق با توجه به اینکه هوا گرم است و کولر بیشتر کار می کند و روشن است نیاز به دو بار سرویس در سال می باشد، یعنی یک بار قبل از شروع فصل گرما و یک بار هم در میانه فصل گرما باید اقدام به سرویس کولر گازی کنید.

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی چه زمانی است؟

همانگونه که در قسمت بالا گفتیم سرویس دوره ای کولر گازی امری کاملاً واجب، ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد. شما برای ارائه بهتر عملکرد کولر گازی و بالا بردن عمر آن باید همه ساله قبل از راه اندازی آن اقدام به سرویس اساسی کولر کنید.

اگر بخواهیم برای مشخصش شدن اهمیت سرویس کولر گازی مثالی بزنیم می توانیم به آزمایش دوره ای بدن اشاره کنیم. کولرگازی هم به مانند هر فردی که بنا به وضعیت جسم خود ممکن است نیاز به بررسی وضعیت سلامت داشته باشد، نیاز به بررسی دارد.

سالی یک بار سرویس

اگر شما می خواهید که عملکرد و عمر مفید کولر گازی شما  بسیار بالا باشد، باید حداقل سالی یکبار کولر گازی خود را سرویس کنید. اما  در جواب این سوال که بهترین زمان برای سرویس کولر گازی چه زمانی است؟ باید بگوییم که بهترین زمان فصل بهار می باشد. یکی از بزرگترین دلایل سرویس کردن کولر گازی در فصل بهار قرار داشتن این فصل قبل از تابستان است.

به شکل کلی شما هر وسیله چه گرمایشی باشد و یا چه سرمایشی را بهتر است، قبل از زمان استفاده مداوم آن سرویس کنید. نکات بهتری نیز در این زمینه وجود دارد از جمله اینکه در فصل بهار ممکن است هزینه سرویس نسبت به تابستان کمتر باشد.

زمان مناسب

از طرفی ممکن است که زمان نوبتی که سرویس کاران به شما می دهند در بهار خیلی کمتر از تابستان باشد.چرا که معمولاً با شروع فصل تابستان خیلی از افزاد برای سرویس کولر گازی به نمایندگی ها و تعمیرکاران مراجعه می کنند و همین موضوع علاوه بر بالا رفتن هزینه باعث طولانی تر شدن انتظار شما برای سرویس کولر گازی می شود. پس می توانیم با قدرت بگویم که بهترین زمان برای سرویس کولر گازی فصل بهار می باشد.

هر چند که منطقه ای  که شما در آن زندگی می کنید در این موضوع بسیار اهمیت دارد، مثلاً در مناطق خشک و نیمه خشک کشور روز های پایانی اردیبهشت می‌تواند شروع گرما باشد، بنابراین بهتر است که برای سرویس کولر گازی در این مناطق در اواخر فروردین ماه اقدام نمایید.

 

نتیجه گیری

ما در سایت مسعود سرویس در این مقاله در مورد اهمیت سرویس کولر گازی و بهترین زمان برای سرویس کولر گازی صحبت کردیم. و به این نتیجه رسیدیم که بهترین زمان برای سرویس کولر گازی اول شروع فصل گرما که معمولاً در بیشتر نقاط ایران فصل بهار می باشد است. چرا که در این طرح هم هزینه سرویس شما کمتر می‌شود و هم شما در زمان کمتری موفق به سرویس کولر گازی خود می شوید.

امتیاز دهی به مطلب
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست

تماس