علت سروصدای کولرگازی
  1. خانه
  2. تعمیر کولر گازی
  3. علت صدای کولر گازی پنجره ای و اسپیلت چیست؟

علت صدای کولر گازی پنجره ای و اسپیلت چیست؟


علت صدای کولر گازی پنجره ای: حتما صدای شنیدن صدای زیاد کولر گازی پنجره ای نیز برای شما هم، خسته کننده است. اسپیلت ها از دو بخش جدا تشکیل شده اند که یونیت داخلی و خارجی آنها دور از یکدیگر باید نصب شود.

در یونیت خارجی کولر های گازی پنجره ای موتور و کمپرسور آنها قرار دارد و معمولا بیرون ازفضای خانه و روی

پشت بام ها نصب می شوند. از ساختار این دو نوع دستگاه می توانیم نتیجه بگیریم که سر و صدای اسپیلت نسبت به کولر گازی پنجره ای بسیار کم تر است.

بررسی علل اصلی سروصدای کولر گازی پنجره ای و اسپیلت

در هر صورت سر و صدای هر کدام از این دستگاه ها می تواند مختل آرامش شما در خانه شود به همین دلیل در این

مقاله از وبلاگ مسعود سرویس به این سوال که ” علت صدای کولر گازی پنجره ای و اسپیلت چیست؟ ” پاسخ خواهیم داد، در ادامه همراه ما باشید.

1.کثیف بودن فیلترهای هوا

کثیف بودن فیلتر های هوا کندانسور داخلی کولر برای مدت طولانی می تواند آسیب های جبران ناپذیری به آن وارد کند. این مورد باعث کم شدن سرعت باد کولر و نیز ایجاد صداهای مختلفی می شود.

اگر صدای کلیک کردن از درون کولر به گوشتان می رسد، مطمئن باشید که شی کوچک در آن گیر افتاده است.

2.صدای زیاد کمپرسور ها

کمپرسورهایی که در کولر و اسپیلت هستد، اصلی ترین علت صدای زیاد کولر های گازی پنجره ای است. کمپرسور ها

نقش مهمی در ساخیار کولر های گازی ایفا می کنند و وظیفه آن ها جابجایی هوای گرم محیط و هوای سرد درون کولر گازی است.

بررسی کنید: نمایندگی کولر گازی اجنرال در غرب تهران

کمپرسور ها از همان اولی که کولر سالم را روشن می کنید صدای بالایی دارند و اما گاهی اوقات بر اثراستفاده زیاد یا مشکلات دیگر باعث ایجاد صدای زیادی می شوند، که به شدت آزار دهنده است.

اگر متوجه صدای غیرعادی و خنک نبودن باد کولر شدید، بدانید که مشکل اصلی از کمپرسوراست و پیشنهاد می کنیم بدون اینکه به کولر دست بزنید، آن را خاموش کنید و بلافاصله با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

3.محکم نبودن در کولر (علت صدای کولر گازی پنجره ای)

محکم نبودن در کولر گازی پنجره ای یا اسپیلت ها یکی از اصلی ترین، دلایل ایجاد صدا در کولر است. گاهی اوقات وقتی تازه کولر گازی پنجره ای را روشن می کنیم از درون آن صدای تق تقی به گوش می رسد که این صدا نتیجه دربستن در کولر است.

 

محکم نبستن در کولر علاوه بر تولید صدای آزار دهنده باعث می شود که از روند گردش استاندارد باد خنک در درون کولر با مشکل رو به رو شود.

بهترین راه برای نصب کولر های گازی، تماس با یک کارشناس حرفه ای برای انجام این کار است. شما عزیزان می توانید برای نصب هر گونه پکیج یا کولر و اسپیلت با کارشناسان حرفه ای ما در ارتباط باشید.

4.شکستن تیغه های فن

معمولا شکستن تیغه های فن کولر به دلیل وجود یک جسم خارجی یا فشار خارجی وارد شده می تواند اتفاق بیفتد. اگر نزدیک کولر گازی پنجره ای بودید و ناگهان صدای بلندی به گشوتان رسید، بلافاصله تیغه های فن را چک کنید.

اگر این تیغه ها آسیب دیده باشند بهتر است در اولین فرصت آن ها را تعمیر کنید. برای حل این مشکل مانند سایر مواردی که گفته شد نیاز به یک تعمیر کار کاربلد دارید.

5.تراز نبودن کولر

یکی از دلایلی که تاکید می کنیم به هنگاه نصب کولر از یک نصاب حرفه ای کمک بگیرید، تراز نبودن کولر است که پس از مدتی می تواند باعث ایجاد سر و صدای زیاد و آسیب جدی به کولر شود.

 

بررسی کنید: نمایندگی کولر گازی سامسونگ غرب تهران

فردی که کولر را نصب می کند باید به تراز بودن قسمت خارجی و داخلی کولر گازی توجه داشته باشد، در غیر این صورت با زیان های زیادی رو به رو خواهید شد.

کلام پایانی

اگر به دنبال بهترین تعمیر کاران و تکنسین های مختص کولر گاری پنجره ای در شمال و غرب تهران هستید با نمایندگی مسعود سرویس همراه باشید‌.

نمایندگی مسعود سرویس یکی از با تجربه ترین و باسابقه ترین مجموعه ها در زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی است.

استفاده از خدمات مجموعه مسعود سرویس روشی مقرون به صرفه برای تعمیر لوازم خانگی شما است و تعمیر اصولی این لوازم از دوباره خرید آن ها جلوگیری می کند.

نمایندگی مسعود سرویس در 7 روز هفته در خدمت شما  مشتریان عزیز است.

3.7/5 - (7 امتیاز)
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست

تماس