تعویض روغن کمپرسور کولر گازی
  1. خانه
  2. تعمیر کولر گازی
  3. تعویض روغن کمپرسور کولر گازی

تعویض روغن کمپرسور کولر گازی


در مقاله روغن کاری یا تعویض روغن کمپرسور کولر گازی باید گفت با توجه به اینکه گرمای هوا نسبت به سال های گذشته خیلی بیشتر شده است. وجود یک کولر گازی با کیفیت در خانه ها و مکان‌هایی مانند محل کار و مغازه ها الزامی می باشد. امروزه با توجه به کیفیت بالاتر کولرهای گازی نسبت به کولرهای آبی، بیشتر از این کولر ها استفاده می شود. و مسلماً بازدهی بهتری نیز دارند. اما این کولر ها نیاز به مراقبت‌های بیشتری نیز دارند،چرا که اگر از آنها به درستی مراقبت نکنیم استهلاک آنها بسیار زیاد می شود.

در اکثر مناطق ایران کولر ها تقریباً  هفت الی هشت ماه بلا استفاده می مانند. و در این مدت موتور آنها بی حرکت است. و گرد و غبار و کرک پرز وارد یونیت داخلی و خارجی آن ها می شود. پس بهتر است قبل از استفاده از کولر گازی در فصل گرما سال اقدام به سرویس این کولرها کنیم. یکی از اقداماتی که باید انجام دهید تعویض روغن و روغن کاری کمپرسور کولر گازی می باشد. که ما در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

کمپرسور کولر گازی

کمپرسور کولر گازی یکی از قطعات مهم و یا بهتر است بگوییم مهمترین قطعه کولر گازی می باشد. همانگونه که اگر قلب انسان در بدن مشکلی پیدا کند این مشکل می‌تواند موجب مرگ انسان شود. در صورت بروز مشکل برای کمپرسور تواند کل کارایی کولر گازی را مختل نماید. پس با توجه به کارایی و نقش پررنگی که کمپرسور دارد لازم است که قبل از شروع به کار روغن کاری شود.اگر این کار انجام نشود ممکن است که کمپرسور گریپاژ کرده و کولر به صورت کامل از کار بیفتد.

تعویض روغن کمپرسور کولر گازی

روغن های مناسب روغن کاری کمپرسور کولر گازی

یکی از مهمترین اقدامات در سرویس کولر گازی روغن کاری می باشد. چرا که اگر روغن کاری به موقع انجام نشود و یا حتی از روغن مناسب برای روغن کاری استفاده نشود. ممکن است که میزان ساییدگی قطعات کولر بالا برود و قدرت خنک کنندگی کولر کاهش یابد.  پس شما برای روغن کاری کمپرسور کولر گازی ابتدا باید یک روغن مناسب انتخاب کنید برای روغن کاری کمپرسور روغن های زیادی وجود دارد.

یکی از روغن های مناسب برای روغن کاری کمپرسور کولر گازی روغن های مینرال و یا روغن های معدنی می باشد. که علامت اختصاری آن ها MO می باشد. دیگر روغن مناسب برای روغن کاری کمپرسور روغن هایی از جنس پلی استر هستند که با علامت اختصاری POE  شناخته می شوند. به این روغن ها می توان روغن های مصنوعی، روغن هایی پلی آلکیل بنزین، روغن های پلی آلفا اولیفین و روغن های پلی وینتال اتر را اضافه کنید.

توجه داشته باشید که عنوان انتخابی شما بستگی به نوع کولر گازی شما دارد. هر چند که معمولاً در ایران بیشتر از دو مورد اول برای روغن کاری یا تعویض روغن کمپرسور کولر گازی استفاده می شود.

 

نحوه روغن کاری یا تعویض روغن کمپرسور کولر گازی

 

در قسمت های قبلی مقاله در مورد اهمیت روغن کاری و یا تعویض روغن کمپرسور کولر گازی صحبت کردیم. و روغن های مناسب این کار را به شما معرفی کردیم. باید بدانید که روغن کاری و یا تعویض به موقع روغن کمپرسور کولر گازی کمک زیادی به بالا بردن کیفیت کار و عمر کولر گازی شما می کند. برای روغن کاری یا تعویض روغن کمپرسور کولر گازی بهتر است که به افراد متخصص مراجعه کنید. چرا که از بین رفتن  آب بندی کمپرسور و یا نشتی گاز مبرد باعث کم حجم شدن روغن می شود. که تشخیص آن بسیار دشوار می باشد.

 

مراحل روغن کاری یا تعویض روغن کمپرسور کولر گازی

 

برای تعویض روغن و روغن کاری کمپرسور کولر گازی ابتدا باید گاز موجود در کمپرسور را جمع کنید. به همین خاطر کمپرسور کولر گازی را با بستن شیرهای قطع از سیستم جدا کنید. ممکن است در سیستم هنوز گاز باقی مانده باشد که در اینجا فناوری بازیابی به کمکتان خواهد آمد. و شما می توانید گاز را از سیستم خارج کنید.

در مرحله بعد با خم کردن کمپرسور به سمت یک ظرف، روغن قدیمی را تخلیه می کنید. توجه داشته باشید که میزان روغنی که تخلیه میشود به شما میگوید که کمپرسور چه مقدار روغن لازم دارد. البته این مقدار در دفترچه راهنمای کولر نیزوجود دارد.

بعد از تخلیه کردن روغن کمپرسور با یک سرنگ بزرگ و یا به کمک روغن دان به کمپرسور روغن تزریق میکنید. توجه داشته باشید که در  این مرحله باید لوله خروجی کمپرسور را با دست مسدود نمایید تا وارد سیستم نشود. در مرحله آخر، زمانی که از تزریق روغن اطمینان حاصل کردید. کمپرسور را به خازن دائم کار وصل کرد و اجازه دهید دستگاه شروع به کار نمایند.

سخن آخر

در مقاله روغن کاری یا تعویض روغن کمپرسور کولر گازی اطلاعات فنی در این رابطه ارائه دادیم. اما برای انجام سرویس بهینه و درست کولر گازی خود بهتر است این کار را به متخصصان این امر بسپارید. کادر مسعود سرویس مجرب و متخصص آماده انجام کلیه سرویس های لازم کولر و پکیج و .. در محل شماست. شما با خیال راحت این امور را به ما بسپارید. منتظر تماس شما هستیم

امتیاز دهی به مطلب
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست

تماس